Thursday, December 18, 2008

mEniTi sUrAtAn


Dahaga kasih padamu
Tiada akhirnya
Dalam kepekatan malam
Kaulah bintang
Ku gapai jatuh
Untukmu sentuh
Namun bagiku hadirmu
Seminit menjadi penawar

Sampai bilakah kita ini
Asyiknya merindu sendiri
Ada kasih dan ada cinta
Tapi terhalanglah
Oleh insan alpa
Materialistik yang
Menghukum cinta
Sebegini...

Bebaskanlah kita ini
Di belenggu dunia

Andai hanyut bahtera
Kita rela di lautan gelora
Itulah rela
Kita berdua

Hadirlah kau kasih
Nyatakan cintamu
Doaku yang lama

Inginku bawamu
Bersama hasratku
Meniti suratan
Agar kenal kebahagiaan

Takdir kita kasih
Tuhan menentukan
Serah keimanan
Pasti sinar kebahagiaan

Jua kaulah insan suci
Wangian syurgawi
Pekat malam yang berlabuh
Aku teguh... di jiwa
Kau tiba jua...

Tuesday, December 2, 2008

renungkan....


Hayati dan fahami....
Jika kamu memancing ikan....setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil terus ikan itu....janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu sahaja....kerana ia akan sakit oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup..Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang...setelah ia mula menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya....janganlah sesekali kamu terus meninggalkannya begitu sahaja....kerana dia akan terluka oleh kenangan bersamamu dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatimu....

Friday, October 10, 2008

syawal yang mulia....


Assalamualaikum....tahun nie aku rasakan tahun yang penuh ujian buat aku...sejak awal tahun lagi...mungkin Allah nak menguji tahap keimanan aku...aku bukanlah seorang insan yang sempurna amal ibadatnya...bermulanya semester baru pertengahahan tahun nie....kehidupan aku lagi2 teruji....wang aku diambil orang...aku redha...memang kecuaian aku sendiri..mudah ramah dgn org...aku mmg begitu...cukup mudah untuk didekati...menjelangnya bulan Ramadhan yang dirahmati...aku diuji lg...tiba2 wang saku aku terasa kurang...sepanjang ramadhan aku terpaksa berjimat...tp aku berjaya hadapinya....tp pd tanggal...6 ramadhan...ayah aku ditimpa kemalangan jalanraya..alhamdulillah dia selamat...cuma cedera ringan jer....10 ramadhan pulak...abang sepupu aku dipanggil menghadap Illahi.....12 ramadhan....nenek aku dimasukkan ke wad....sebab tekanan darah terlalu tinggi....aduuhhh aku di kuala lumpur nie...memang ar terasa mcm2....aku takut.....selepas mendengar semua nie...aku demam selama 2 minggu...sebab terkejut.....setelah melalui semua nie....aku akan pulang ke kampung pada 26 ramadhan.....tapi skali lg aku diberikan kejutan...ibu aku yang aku paling sayang....dimasukkan ke wad....doktor cakap kes gastrik...aku pun xtahu lah mcm mna mak aku bleh kena....sesampai jer aku kat kg..terus aku jenguk mak aku kat icu..time tue mak aku bru hbs 'operation'....tapi keadaan mak aku skrg dh semakin pulih....kalu xdak aral yang melintang..Insya Allah tahun nie mak aku,ayah aku n nenek aku akan dapat menunaikan haji....tapi pagi syawal tahun nie xkn dpt aku lupakan...aku bersolat sunat aidilfitri seorang diri......selalunya aku akan pergi bersama mak aku n adik yana....sekian dlu dri aku....Selamat Hari Raya Aidilfitri semua...Maaf klu ada salah dan silap dalam tulisan aku....maa ashobaka min hasanatin faminallah...wamaa ashobaka min sayyiatin famin nafsi...Wassalam....

Friday, September 12, 2008

perempuan...

1.kenape pompuan cantik pakai tudung.sebab dier nak tutup aurat...
2.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab dier jage maruah..diri..dankeluarga...
3.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab.. sebab dier cantik..
4.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab dier x nak tunjuk kecantikandier..kecualipada yang berhak..
5.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab dier seorang yg pandai..pandaijaga diri
6.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab dier anak solehah...
7.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab dier dengar ckp mak bapak dier..
8.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab takut apabile dier tak pakai tudungorang tgk dier cantik..dan ade niat ygtak baik..
9.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab tak nak diminati ramai lelaki sgt..
10.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab tak nak menyusahkan orang lain..
11.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab dapat pahala..
12.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab dapat menghindarimaksiat..InsyaAllah..
13.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab supaya dpt menjadi contoh padaperempuan lain..
14.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab supaya lelaki yg beriman je yg sukerdier..
15.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab mendengar suruhan nabi...
16.kenape pompuan caantik pakai tudung...sebab rambut perempuan adalah mahkotabaginya.. jadi die tak nak sewenang2nyamenunjuk kpd lelaki..kerana jika diemenunjuk maknanyadie dah tak bernilai kerana mahkota dietelahdilhat oleh semua lelaki (kecuali keluarga)
17.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab dapat mengurangkan nafsu lelaki..
18.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab patuh pada suami..
19.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab plg penting..die orang islam...
20.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab dalam Al-Quran suruh die pakaitudung..kalau orang Islam tp takberpegang pdAl- Quran.. nak berpegang pd ape lg..??
21. kenapa pompuan cantik pakai tudung...pasal korang mmg cantik laa kalau pakaitudung..orang lelaki mmg suka orgpompuan ygpakai tudung...aku tahu sebab aku lelaki..
22.kenapa pompuan cantik pakai tudung..pasai diorang tahu kalau tak pakai tudungdiorang akan "syok sendiri" yangdiorang tu lawa...rugilaa kalau camtu...pakailaa tudung wahaimuslimahIslam..serius ni..
23. kenapa pompuan cantik pakai tudung..pasai dia tak moo orang lelaki suka kat diapasal nafsu semata2....mesti nak kat diapasalagama dan akalnya yg baik....
24. kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab ......byk lagi sebab...
Jadi perempuan diluar sana mari lahmemakai tudung kerana andasebenarnya lebih cantik jika memakaitudung sesungguh nya Allah sukaakan hambanya yang mengikuti perintahnyajadi ingatlah perempuan semua..............
Kalo korang pakai tudung mesti lelakiyang baik akan mendekati anda....dan lelaki yang jahat akan menjauhi andaInsya allah...Ingatlah...menutup aurat itu adalahwajib...seperti suruhan Allah yang lainseperti solat puasa zakat....
Jika anda menunaikan solat keranamematuhi perintah Allah....makapakailah tudung juga kerana mematuhiperintah allah......Rukun iman yang pertama berimankepada Allah....dengan mematuhiperintah Allah dan meninggalkanlarangannya.....Sekiranya anda tidak menutupaurat...ini bermakna anda tidakmematuhi rukun iman yangpertama..........forward dr insn bernamalelaki...........utkrenungnwanita...........
"kehidupan di dunia tidak lain hanyalahkesenangan yang memperdayakan"Ali Imran 185....

pesanan buat rakan-2 yang disayangi...

Assalamualaikum wbt...Ahlan wasahlan....

First entry aku untuk start berblogging....Apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita hendak mencari lagi yang lebih baik daripada itu. Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya. Janganlah kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Dan semoga yang berlalu tidak lagi berulang. Jika kita berselisih faham dengan orang yang kita sayang itu, kita boleh perbetulkan keadaan dan cuba teruskan perhubungan tersebut walaupun banyak perkara yang menggugat perhubungan tersebut. Dan ingatlah orang yang kita sayang itulah kita jumpa paling cantik dan paling baik pada MULAnya walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi. KECUALILAH jika perhubungan tersebut tak boleh diselamatkan lagi, maka barulah kita mulakan sekali lagi. Maka sayangilah orang yang berada di depan kita dengan tulus dan ikhlas.