Friday, September 12, 2008

perempuan...

1.kenape pompuan cantik pakai tudung.sebab dier nak tutup aurat...
2.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab dier jage maruah..diri..dankeluarga...
3.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab.. sebab dier cantik..
4.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab dier x nak tunjuk kecantikandier..kecualipada yang berhak..
5.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab dier seorang yg pandai..pandaijaga diri
6.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab dier anak solehah...
7.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab dier dengar ckp mak bapak dier..
8.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab takut apabile dier tak pakai tudungorang tgk dier cantik..dan ade niat ygtak baik..
9.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab tak nak diminati ramai lelaki sgt..
10.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab tak nak menyusahkan orang lain..
11.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab dapat pahala..
12.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab dapat menghindarimaksiat..InsyaAllah..
13.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab supaya dpt menjadi contoh padaperempuan lain..
14.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab supaya lelaki yg beriman je yg sukerdier..
15.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab mendengar suruhan nabi...
16.kenape pompuan caantik pakai tudung...sebab rambut perempuan adalah mahkotabaginya.. jadi die tak nak sewenang2nyamenunjuk kpd lelaki..kerana jika diemenunjuk maknanyadie dah tak bernilai kerana mahkota dietelahdilhat oleh semua lelaki (kecuali keluarga)
17.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab dapat mengurangkan nafsu lelaki..
18.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab patuh pada suami..
19.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab plg penting..die orang islam...
20.kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab dalam Al-Quran suruh die pakaitudung..kalau orang Islam tp takberpegang pdAl- Quran.. nak berpegang pd ape lg..??
21. kenapa pompuan cantik pakai tudung...pasal korang mmg cantik laa kalau pakaitudung..orang lelaki mmg suka orgpompuan ygpakai tudung...aku tahu sebab aku lelaki..
22.kenapa pompuan cantik pakai tudung..pasai diorang tahu kalau tak pakai tudungdiorang akan "syok sendiri" yangdiorang tu lawa...rugilaa kalau camtu...pakailaa tudung wahaimuslimahIslam..serius ni..
23. kenapa pompuan cantik pakai tudung..pasai dia tak moo orang lelaki suka kat diapasal nafsu semata2....mesti nak kat diapasalagama dan akalnya yg baik....
24. kenape pompuan cantik pakai tudung...sebab ......byk lagi sebab...
Jadi perempuan diluar sana mari lahmemakai tudung kerana andasebenarnya lebih cantik jika memakaitudung sesungguh nya Allah sukaakan hambanya yang mengikuti perintahnyajadi ingatlah perempuan semua..............
Kalo korang pakai tudung mesti lelakiyang baik akan mendekati anda....dan lelaki yang jahat akan menjauhi andaInsya allah...Ingatlah...menutup aurat itu adalahwajib...seperti suruhan Allah yang lainseperti solat puasa zakat....
Jika anda menunaikan solat keranamematuhi perintah Allah....makapakailah tudung juga kerana mematuhiperintah allah......Rukun iman yang pertama berimankepada Allah....dengan mematuhiperintah Allah dan meninggalkanlarangannya.....Sekiranya anda tidak menutupaurat...ini bermakna anda tidakmematuhi rukun iman yangpertama..........forward dr insn bernamalelaki...........utkrenungnwanita...........
"kehidupan di dunia tidak lain hanyalahkesenangan yang memperdayakan"Ali Imran 185....

No comments: