syawal yang mulia....


Assalamualaikum....tahun nie aku rasakan tahun yang penuh ujian buat aku...sejak awal tahun lagi...mungkin Allah nak menguji tahap keimanan aku...aku bukanlah seorang insan yang sempurna amal ibadatnya...bermulanya semester baru pertengahahan tahun nie....kehidupan aku lagi2 teruji....wang aku diambil orang...aku redha...memang kecuaian aku sendiri..mudah ramah dgn org...aku mmg begitu...cukup mudah untuk didekati...menjelangnya bulan Ramadhan yang dirahmati...aku diuji lg...tiba2 wang saku aku terasa kurang...sepanjang ramadhan aku terpaksa berjimat...tp aku berjaya hadapinya....tp pd tanggal...6 ramadhan...ayah aku ditimpa kemalangan jalanraya..alhamdulillah dia selamat...cuma cedera ringan jer....10 ramadhan pulak...abang sepupu aku dipanggil menghadap Illahi.....12 ramadhan....nenek aku dimasukkan ke wad....sebab tekanan darah terlalu tinggi....aduuhhh aku di kuala lumpur nie...memang ar terasa mcm2....aku takut.....selepas mendengar semua nie...aku demam selama 2 minggu...sebab terkejut.....setelah melalui semua nie....aku akan pulang ke kampung pada 26 ramadhan.....tapi skali lg aku diberikan kejutan...ibu aku yang aku paling sayang....dimasukkan ke wad....doktor cakap kes gastrik...aku pun xtahu lah mcm mna mak aku bleh kena....sesampai jer aku kat kg..terus aku jenguk mak aku kat icu..time tue mak aku bru hbs 'operation'....tapi keadaan mak aku skrg dh semakin pulih....kalu xdak aral yang melintang..Insya Allah tahun nie mak aku,ayah aku n nenek aku akan dapat menunaikan haji....tapi pagi syawal tahun nie xkn dpt aku lupakan...aku bersolat sunat aidilfitri seorang diri......selalunya aku akan pergi bersama mak aku n adik yana....sekian dlu dri aku....Selamat Hari Raya Aidilfitri semua...Maaf klu ada salah dan silap dalam tulisan aku....maa ashobaka min hasanatin faminallah...wamaa ashobaka min sayyiatin famin nafsi...Wassalam....

Comments

Popular posts from this blog

private....

Ciri-Ciri Calon Suami Yang Baik Menurut Islam

mEniTi sUrAtAn