Nasibku....Malang sungguh....huk huk huk :-(

Assalamualaikum wbt...erm dh lama gak erk aku x update blog aku nie..sorry sangat2 k..aku bz la...entry yang lepas aku cerita pasal aril kn..so aril dah baca apa yang aku tulis...huhu...malu gak la kn...so sekarang aku nak cerita pasal kisah sedey plak...

Kes 1 :
Hari jumaat yang lepas(8/10/2009) aku pi ambek adik aku dari politeknik arau cos dia cakap dia kena demam campak...aku pi pon dah petang, so sampai umah dh malam...then kami tunggu ayah aku balik keja, tanya dia nak pia mbek ubat kat mana, then dia kata pi kat kg. sg yan laa...lpas mkn malam, kami bertolak ke sana, kebetulan time kami kuar tue hujan then bila sampai kat Teroi, keta kami termasuk lubang..dh la mlm plus hujan plak..mana nak nmpak ada lubang kat tgh2 jalan kan...then xpa la...keta pon bergerak....xsmpi pon 5 minit...aku dgr semcm jer...aku suruh la ayah hentikan keta kat tepi jln..aku g check tayar...tgk2 dh kuar angin...memang la angin gak aku time tue...dh la mlm2 kn...kami patah balik ke pekan Guar Chempedak, stop kat dpan Kolej Komuniti Guar tue, utk tukar tayar...aduhhhh...susah btl la kn nk tukar tayar klu xda pemutar skru yang mcm bintang tue(aku xtaw org pgl apa..huhu)..lpas tue tayar dh siap tukar..kami teruskan perjalanan..nie lagi 1 prob, nak cari rumah tok bomoh...kami 1st time pi sana, salah masuk jln lak tue..kena jalan mati...dh lah jln tue sempit gila la kn...mmg muat2 1 keta ja, klu ada yg nk selisih xtaw la nk wat mcm mna kn...dh jmpa umah tok bomoh, dah ambek ubat, kami pon balik la umah...cos esknya ada byk open house kna pi...

Kes 2 :
Kes nie jadi malam semalam(11/10/2009)..cermin keta kena pecah...aduhhh GERAM SANGAT3.......Al-kisahnya macam nie, malam tue aku, mak dgn adik aku pi central square(cs), nak beli handphone utk adik aku..dalam kul 10 kami bertolak dri cs, cadang nak pi makan kat medan selera sungai petani jaa, so kami pi laa sana kn...park kat tempat yang selalu park keta..kunci keta then pi mkn...dlm 30-40 minit kemudian dh siap mkn, kami pon gerak nk alik laa kn...sampai kat tempat park keta tue, tgk apasal rmai sgt org kerumun keta aku nie, then ada lah sorg akak nie gtau yang keta aku kena pecah cermin....dia ckp ada 2 lagi yg kena pecah jgk...eeeeeeeee...geram sgt2...barang yang hilang, handphone adik farid jenama motorola, duit syiling(just syiling 5sen n 1sen jer..ok.....)yang tue pon licin malaun tue sapu, surat2 bank mak, n latly yg paling terasa adik yana laa...cos kotak hp yang baru beli tue pon dorg ambek..dlm tue ada card waranty,resit bali, cable hp, charger, yel semua tue yg bru kn...kesian sgt kat dia...tp aku mmg tabik spring laa kat dia cos dia nmpk cool ja...klu barang aku laa...mmg dh meroyan aku time tue kot....nie time tulis entry nie pon....geram giler rasa tau...ermmm...sapa la yang wat keja2 cm nie kn...lps bincang2 kejap dgn polis peronda yang dtg, kami decide utk pi wat report kat IPD Kuala Muda, polis tue kata nie maybe keja penagih dadah....lps wat report kami pon balik umah...tp aku xleh tdor laa cos stil dok pikir psl hal tue kn...nasib bek ada aril..dia yg temankan aku...walaupon just kat Ym kn...thanks aril...love u laa...

picture2 cermin keta...kredit to my sis..aku lupa nk ambek....hehehe






Sekian dlu dari aku...pic2 nant aku ltak..x upload dlm pc lagi laa..hehehe...wassalam...

Comments

Popular posts from this blog

private....

Ciri-Ciri Calon Suami Yang Baik Menurut Islam

mEniTi sUrAtAn